..... n o v i n k y  
   PF  2001
- 11.12.2000 -
Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se jakýmkoli způsobem podíleli na našich dosažených úspěších,
v prvé řadě našim reklamním partnerům, kteří nám pomohli v těžkých začátcích této prestižní třídy Evropského poháru tahačů v sezóně 2000 a také našim fanouškům a všem příznivcům motoristického sportu. Další informace o přípravách na rok 2001 přineseme v průběhu roku.
Přejeme Vám příjemné prožití vánočních svátků a úspěšný vstup do Nového roku !

Stanislav Matějovský - Truck Racing Team

   Úspěšný první rok mezi elitou
- 8.12.2000 -
První rok mezi elitou Evropského poháru tahačů za sebou má jezdec Stanislav Matějovský. S vozem TATRA vstoupil do závodů Super Race Truck, kde závodí tahače, které se mohou pochlubit největším výkonem a tudíž závody této kategorie patří mezi prestižní záležitost. Matějovský, jehož Tatra byla opatřena motorem značky M.A.N. se v premiérové sezóně neztratil. Jezdec absolvoval celý seriál a některými výsledky pronikl mezi širší špičku této kategorie.
Nejvíce si pochopitelně cení dvou závodů. Domácího v Mostě, kde před vlastními fanoušky dokázal v jednom ze závodů obsadit páté místo. A pak také výsledků z německého Nürburgringu. Zde se na závody během víkendu přišlo podívat přes čtvrt miliónů motoristických příznivců. Samotný jezdec je s premiérovou sezónou velmi spokojen. Uplynulý závodní ročník bral jako seznamovací a z toho pohledu dokonce předčila očekávání. Nevyskytly se větší problémy, což na konci sezóny ocenilo vedení Evropského poháru cenou, kterou jezdci udělila. Matějovský a jeho tým se tak mohou pyšnit oceněním za rozvoj této motoristické disciplíny a za vysoce profesionální absolvování sezóny.
Pro následující závodní rok bude disponovat inovovaným vozem. Důvodem je především nedostatek času na vývoj nového vozu. Na přípravě vozu se již v těchto dnech pilně pracuje v závodě Tatra Kopřivnice. Vedení Truck Racing Teamu v současné době vede jednání s vedením společnosti M.A.N., jaký motor bude Matějovského vůz v následujícím roce pohánět. Zda půjde o typ roku 2000, či o vylepšený typ pro rok 2001.
Autor článku: Radomír Machek

   Den otevřených dveří v Brně
- 13.11.2000 -
Velký zájem příznivců o tahače na Dni otevřených dveří potvrdil popularitu tohoto motoristického odvětví. Den otevřených dveří proběhl společně s tradičním Setkáním automobilových mistrů 29. října na Masarykově okruhu v Brně a středem pozornosti návštěvníků se mimo jiné stala tatra Stanislava Matějovského, se kterou hradecký jezdec absolvoval letošní ročník Evropského poháru tahačů v nejprestižnější třídě Super Race Truck.
Zájmu motoristických fanoušků neunikl ani samotný jezdec, jenž se nyní chystá na druhou sezonu mezi "formulí 1 tahačů", jak jsou závody Super Trucků nazývány. Zájem o autogram tohoto jezdce byl diváky velký. Na Masarykův okruh jich našlo cestu více než deset tisíc.
Matějovský se v Brně také prosadil v soutěžích, kterými byl Den otevřených dveří doprovázen. Dvacítka nejlepších českých závodníků z různých automobilových disciplín byla rozdělena do čtyř pětičlenných družstev a poté si to jezdci rozdali v několika soutěžích. Vítězství si nakonec odnesl tým ve složení Matějovský (tahače), Bartoš a Fejfar (oba autokros), Vonka a Šenkýř (oba závody do vrchu). Jezdci se divákům představili v závodě na chůdách, v běhu, v jízdě na horském kole a s RC modely, došlo také na výměnu kola závodního automobilu, klání na motokárách a koloběžkách.
Dnes už se Matějovský připravuje na další sezonu. Opět se představí s vozem tatra, který bude poháněn motorem MAN. Soupeři mezi Super Race Trucky se mohou těšit na soupeře, který se chystá ve druhé sezoně v této třídě zlepšit své výsledky a posunout se mezi absolutní elitu.
Autor článku: Radomír Machek        AUTODROM  BRNO    FOTOGRAFIE Z AUTODROMU BRNO


   Matějovksý bilancuje
- 17.10.2000 -
Závodní víkend ve španělské Jaramě definitivně uzavřel desetidílný seriál Evropského poháru tahačů 2000. Pro Stanislava Matějovského tato sezóna dopadla nad očekávání dobře, kdy velmi hodnotně bodoval na německém Nürburgringu před 250.000 diváky a štěstí mu přálo i v podobě nejlepšího českého výsledku ve třídě SRT ( 5. místo ) během nejdůležitějšího závodu pro tým - mosteckého Czech Truck Prix´00.
Úspěšný vstup nového týmu do třídy profesionálů oceňuje široká odborná i laická veřejnost, český tým poutá mimořádnou pozornost mezinárodních médií a získal uznání dokonce i konkurenčních továrních stájí. Během závěrečného slavnostního předávání pohárů Stanislav Matějovský obdržel pohár FIA za vysoce profesionální absolvování sezóny 2000.
Dle aktuálních statistik Evropský pohár tahačů celkově posílil na atraktivitě a definitivně se řadí hned za F1 v popularitě a v počtu sledovanosti.

   Životní závod Matějovského  
- 15.9.2000 -
Smolně začal osmý podnik Evropského pohárů tahačů v Mostě pro Stanislava Matějovského, když v zaváděcím kole prvního kvalifikačního závodu zastavil pro závadu na vstřikovacím čerpadle a technické problémy jej připravily o solidní šesté místo také v pohárovém klání.
"Rozpadly se mi desky v diferenciálu a měl jsem problémy při výjezdu ze zatáček", vysvětloval Matějovský. "Je to velká škoda, mohli jsme před domácím publikem ukázat, že naše Tatra soupeřům již stačí. Co se však nepovedlo dnes, mohlo by být zítra," dodával Stanislav Matějovský a jeho mechanici absolvovali noční směnu při opravě zadní nápravy.

Jejich práce však přinesla sladké ovoce v podobě zatím největšího úspěchu. Ve druhém kvalifikačním závodě jezdec z Hradce Králové skončil sedmý a za sebou dovedl do cíle pilota Mercedesu Němce Östreicha. V následném pohárovém závodě, po jehož startu byla v retardéru na konci cílové roviny velká tlačenice, se Matějovský dostal na šesté místo a poté co byl trestem Stop-Go penalizován za opakované srážení kuželů u trati Francouz Faure, postoupil český jezdec na pátou příčku. O skvělý výsledek ovšem ještě svedl velice dramatický duel se Švýcarem Bösigerem, který Matějovského atakoval tak razantně, až si zničil celý pravý bok svého vozu a poté vyjel mimo trať.

"Po předchozích problémech se zadní nápravou by mně ani ve snu nenapadlo, že můžemem zajet životní výsledek," přiznal Matějovský po závodě.
"V souboji s Bösigerem mi pomohla větší znalost trati. Bylo velice težké udržet jej za sebou, jeho auto je o celou sekundu na kolo rychlejší. Věřil jsem, že když neudělám chybu, páté místo udržím. Chybu nakonec udělal Bösiger." dodal Stanislav Matějovský.

   Polský Adrenaline  
- 22.8.2000 -
Český závodník třídy Super Race Truck Stanislav Matějovský se zúčastnil se svým závodním speciálem velmi úspěšné reklamní akce týmu West McLaren Mercedes Adrenaline Programme.
V pátek Stanislav Matějovský absolvoval soukromou večeři s vedoucím jezdcem šampionátu F1 týmu West McLaren Mercedes Mikou Häkkinenem a jeho manžekou Erjou, která se akce také zúčastnila.
V sobotu pak proběhly předváděcí jízdy v centru polské Poznaně a v neděli se adrenalinový program přesunul na poznaňský okruh. Kromě tahače Stanislava Matějovského se zde byla představena dvousedadlová formule MP4-98T, speciál McLaren F1 GTR a Mercedes CLK 55 AMG.
Pilot GTR Chris Goodwin během akce dokonce otestoval závodní super race truck. Značnou pozornost zde poutala i sedmnáctiletá vítězka světové soutěže Miss Blond International 2000 Jana Příhodová, která tuto mediálně velmi zajímavou akci také navštívila.

   Adrenaline v Polsku  
- 16.8.2000 -
Český jezdec Stanislav Matějovský se již podruhé zúčastní se svým Super Race Truckem dvoudenní prestižní akce West McLaren Mercedes Adrenaline Programme, která se koná tento víkend tentokrát v Polsku. V ulicích polské Poznaně se v sobotu kromě závodního speciálu Matějovského představí i dvousedadlová formule MP4-98T, speciál McLaren F1 GTR a Mercedes CLK 55AMG. Nedělní adrenalinový program pak pro změnu proběhne přímo na poznaňském okruhu. Po oba dva dny bude na akci přítomen jezdec týmu West McLaren Mercedes Mika Häkkinen,dvounásobný mistr světa a vedoucí jezdec šampionátu F1, testovací jezdec Olivier Panis a Chris Goodwin, který se letos v ČR představil ve shodném projektu již v květnu na brněnském okruhu.

   Úspěch Tatry na Nürburgringu  
- 26.7.2000 -
Český truckový závodník Stanislav Matějovský si vybojoval na nejprestižnějším závodě seriálu Evropského poháru tahačů jak v sobotním, tak i v nedělním pohárovém klání třídy Super Race Truck dvě hodnotná šestá místa.

Během deštivého víkendu tímto získal celkem
19 bodů, čili ve víkendové tabulce za sebou nechal švéda Ovebrinka, rakušana Bösingera a dokonce
i francouze Fertého. Exhibičně zde startoval i bývalý jezdec F-1 Wilson Fittipaldi na voze Mercedes, který skončil až za Matějovským.
Bodový výsledek znovu přispěl k upevnění pozice speciálu TATRA v poli závodních tahačů technicky velmi náročné třídy Super Race Truck. Nejpopulárnější závod sezóny navštívilo již tradičních 250.000 diváků. Tým se nyní připravuje na odjezd do Finska, kde se na okruhu Alastaro jede další závod.
Podle slov Stanislava Matějovského však již probíhají přípravy na nejdůležitější závod roku pro náš český tým, který se koná 9.- 10. září na mosteckém okruhu.

   Už do druhé poloviny  
- 3.7.2000 -
Závodem na německém Nürburgringu se seriál Evropského poháru tahačů překlopí do druhé poloviny a to je důvodem k ohlédnutí se nad účinkováním našeho jediného zástupce ve třídě Super Race Truck Stanislava Matějovského, který startuje v barvách Šmídl Truck Racing Teamu na voze Tatra s motorem MAN.
Před vstupem do sezóny si tým kladl za cíl ukončit každý závod, sbírat zkušenosti a postupně se dotahovat na špičku. Poslední závod v Nogaru, kdy scházela pouhá sekunda jen potvrdil, že se původní plánované představy staly realitou.
Šmídl Truck Racing Teamu se dostalo velkého uznání od ostatních továrních týmů, kterým ale prozatím nemůže český tým konkurovat v technickém a finančním zabezpečení jejich sezóny.

Do letošní sezóny vstoupili mezi profesionály dva nováčci: Šmídl Truck Racing Team s Tatrou a portugalský tým s Cumminsem. Zatímco Tatra sbírá závod od závodu cenné body, Cummins po třetím závodě svou účast přerušil. Během prvních pěti závodů se ukázalo, že závodní pole je v této sezóně neuvěřitelně vyrovnané a to jak jezdecky, tak technicky.
Stíženou pozici Šmídl Truck Racing Teamu v určitém smyslu vyrovnává ochota a vstřícnost zahraničních odborníků, kteří se snaží přispět k vývoji vozu svými cennými zkušenostmi.

V druhé polovině sezóny bude Šmídl Truck Racing Team soustřeďovat všechny své síly na stažení zmíněné ztráty jedné vteřiny, aby Stanislav Matějovský mohl výrazněji zasahovat do bojů o kvalitnější umístění. Jedna vteřina však ve třídě Super Race Truck čili "F1" tahačů znamená mnoho úsilí, testování a finančních náročnosti.

   Tatra míří do Nogara  
- 22.6.2000 -
První třetinu sezóny Evropského poháru tahačů závodní speciál TATRA a Šmídl Truck Racing Team zakončil v rámci předpokládaného vývoje úspěšně. Pilot stáje Stanislav Matějovský již několikrát bodoval a v celkovém pořadí tak za sebou nechává zkušeného Švéda Ovebrinka a dva portugalské nováčky třídy Super Race Truck.

Touto pozicí si Stanislav Matějovský, jeho speciál Tatra osazený motorem MAN a celý tým vysloužil neskrývané uznání i obdiv zejména u zahraničních médií, odborných pozorovatelů a konkurenčních stájí. Momentem k zamyšlení je fakt a porovnání, že tento privátní závodní tým zvládá nelehkou situaci nováčka daleko snáz než například původní tým automobilky DAF, kdy piloti této stáje jezdili dvě dlouhé sezóny s velkou ztrátou na vedoucího jezdce. Stanislav Matějovský má ale letos také stížené pozice, jelikož závodní pole je neuvěřitelně vyrovnané v pouhých třech desetinách vteřiny. Po rakouském A1 Ringu, kde Stanislav Matějovský vybojoval hodnotné sedmé místo tým zamíří do Nogara v jižní Francii.

   Tatru čeká Misano  
- 24.5.2000 -
Po úspěšném závodním víkendu ve španělské Valencii, kde pilot Stanislav Matějovský sbíral další hodnotné body se Šmídl Truck Racing Team připravuje na následující závod Evropského poháru tahačů na okruhu Santa Mónica v Itálii.

Mezi těmito závody se tým zúčastnil promotion akce West McLaren Mercedes Adrenaline Programme v Brně a vzhledem k popularitě vozu u zahraničních médií absolvuje exkluzivní novinářský a reklamní den dokonce i v Misanu. Stanislav Matějovský i partneři týmu tento zájem samozřejmě vítají, nicméně by podle slov pilota bylo zapotřebí zakotvit na domovské trati v Mostě a věnovat se testování a ladění vozu, což vzhledem ke kalendáři závodů zatím není možné.

   Matějovský nově s Tatrou  
- 8.4.2000 -
Závodní super race truck byl postaven v dílnách pražské firmy Z-Invest pod vedením německého experta v.d. Marwitze a p. Kusovského.
Prototyp vozu je vlastní konstrukce s motorem MAN, který vznikl za částečné technické spolupráce s Tatrou a nese její emblém.
První testování závodního tahače proběhne od 5. dubna na mosteckém okruhu, který je jedním z hlavních partnerů projektu.
PROFIL TRUCKU      FOTOGRAFIE Z OFICIÁLNÍHO PŘEDSTAVENÍ   

   Tatra prošla na výbornou  
- 27.3.2000 -
V pondělí 27. března přiletěl z Londýna na oficiální na inspekci závodního tahače Tatra technický delegát FIA pan Gordon Forbes.
Stavba tohoto Super Race Trucku probíhá v pražských dílnách firmy Z-Invest, partnera projektu. Premiérová technická přejímka vozu dopadla velmi příznivě.
Auto nejen naprosto vyhovuje parametrům, které jsou dány technickým reglementem Evropského poháru tahačů 2000, ale bylo oceněno i po designové a řemeslné stránce.

   Premiéra v Super Race  
- 10.3.2000 -
V Evropském poháru tahačů zahajuje letos Šmídl Truck Racing Team realizaci tříletého projektu vstupu českého jezdce do "F 1" tahačů, tj. třídy Super Race Truck.

V rámci projektu začíná i nová spolupráce Stanislava Matějovského s kopřivnickou automobilkou Tatra.

V současné době vrcholí finální práce na stavbě závodního stroje v dílnách pražské firmy Z - Invest.

Stanislav Matějovský bude v kategorii profesionálů startovat na prototypu vozu vlastní konstrukce s motorem MAN, který vzniká za částečné technické spolupráce ve společnosti Tatra a ponese její emblém. Kopřivnická automobilka hodlá využít prestižní evropské soutěže k posílení povědomí o své značce u široké motoristické veřejnosti v Evropě. Současně si díky nové spolupráci prověří také výstupy některých svých technických výpočtů.

Oficiální představení závodního tahače proběhne začátkem dubna v areálu firmy Hesti a následně navazuje testování vozu na mosteckém okruhu, který je jedním z hlavních partnerů projektu.

Cílem Šmídl Truck Teamu je v sezoně 2000 dosáhnout kompletní stabilizace - jak technické, tak organizační - a na bázi získaných zkušeností vytvořit jezdci týmu podmínky pro souboj o umístění v první polovině závodního pole. Šmídl Truck Racing Team realizuje projekt ve spolupráci s mosteckou agenturou Ring Promotion Racing.
   (Metro)



profil | tým | truck | novinky | archív | pravidla | kalendář | okruhy | fotogalerie | video | shop | partneři | další aktivity

Copyright © 2000-2003 CMC Group
www.cmcgroup.cz